8 parça pratik etek kalıbı ve dikilecek projeler

Hayırlı günler arkadaşlar 
Aslında biraz zaman geçti ama bir facebook izleyicim ,bana pratik parçalı etek kalıbı sormuştu. Aşağıda bir kaç fotoda anlatmaya çalıştım. Bende bunu kursa gittiğim dönem öğrenmiştim. Baya oldu yani. Umarım işine yarayacak olanlar vardır.



Bu ikisi aynı kumaş renkleri  farklı çıkmış. Kız kardeşime tunik olacak, 
roba ve manşetlerde siyah dantel kullanmaya karar verdim. Dantel iyidir:)


Bunlar anne sultanın:) 6 ya da 8 parça etek olacak. Kalıbını önceden ölçüsüne göre 
pratik olarak çıkarmıştım.

 Bu kumaşta ablama tunik olacak.Bazı kumaşlar ne kadar uğraşırsan uğraş resimler de tam rengini
yansıtmıyor. Güzel bir vizon rengi ama bir türlü rengi yakalayamadım. Eğer bulabilirsem bunda da
renge renk dantel kullanmayı düşünüyorum.

 Gelelim 8 parça etek kalıbına. İlk önce parşömen kağıdını ortadan ikiye katlıyoruz.

Katladığımız yerden aşağı kadar düz çizgi çekiyoruz.


Ben bel ölçüsünü 88 olarak belirledim. Siz de kendi bel ölçünüze göre çalışacaksınız. 88 ' i sekize böldüm. 11 cm'i orta çizgiye göre ortalayıp yanlarda 5,5 cm olarak alttaki gibi çiziyoruz.

20 cm kalça düşüklüğünü ölçüp belirliyoruz.


Kalçayı da 108 cm olarak belirledim. 108'i sekize bölüp kalça düşüklüğünde
13,5 cm olarak çiziyoruz. Tabii ki siz kendi kalça ölçünüze göre bu işlemleri yapıyorsunuz.

2 adet etek ölçüsü belirledim. Üstteki 70 cm alt ölçü 90 cm. Kısa istenirse kısa uzun istenirse uzun olarak ayarlıyoruz. Etek uçlarına 2'şer den dört cm genişlik payı ekliyoruz. Riga ya da cetvelle etek uzunluğunda çiziyoruz.
Eğer belini büzgülü yapmak istiyorsanız istediğiniz büzgü ölçüsünde genişlik vererek çizebilirsiniz. Yani 10 cm'lik bir büzgü payı istiyorsanız belinizin ölçüsüne 10 cm ekleyip öyle çiziyorsunuz. Ya da ana çizime 10'u sekize bölüp 1,5 cm olarak kenarlara eklersiniz. Artık bu kalıbı her zaman elinizin altında kullanabilirsiniz.
Yukarıdaki aşamalar ile bunu altı parçada yapabilirsiniz. O zaman bel ölçünüzü ve kalça ölçünüzü sekize değilde altıya böleceksiniz. Diyelim ki balık etek istediniz bu kalıpta kenarlarından falan çizip genişletmeye gerek yok. Ortadaki çizgiden ne kadar yukarıdan isterseniz kesiyorsunuz. Arasını açıp istediğiniz genişlikte kumaşa aktarabilirsiniz. Bel ve basen ölçünüz değişmedikçe artık bu kalıp elinizin altında olacak. Sürekli kullanabilirsiniz.

Buda benim dikmekte olduğum tuniğim. Artık ne zaman bilmiyorum, bitince paylaşırım.
Allaha emanet olun. Görüşmek üzere. Çekilişim devam ediyor arkadaşlar. Katılmak isteyenler aşağıdaki linkten ulaşabilir: dikiş dünyası 2.yıl çekilişim




26 yorum:

  1. Cetvele hasta oldum:) Güzel dikişler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reyhanem biliyormusun o riga bir tarihi eser:) 27 senelik bir cetvel o:) sağol canım.sevgiler

      Sil
    2. Nasıl anlıyorum ama maldan?:)

      Sil
    3. gerçekten kız, maşaALLAH:)

      Sil
  2. Yesil kumaşın rengine bayıldım

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bilgi teşekkürler.Tuniği de merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. faydam olduysa ne mutlu canım. tuniği de en kısa zamanda bitirip yayınlamaya çalışacağım.sevgilerimle

      Sil
  4. çok faydalı bir yazı çok teşekkürler. bir sorum olacak 2 şer santim genişliği hem 70 santimlik hemde 90 santimlik kısımda olmak üzere iki defa mı genişlettiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, tek seferde. 70 cm e 4 cm de, 90 cm e 8 cm, değil yani.70 de 90 da etek uçlarına doğru 2cm sağa, 2 cm de sola olmak üzere 4 cm verilir. Teşekkürler. İşinize yaramanıza sevindim.

      Sil
  5. canım çok güzel kumaşların.. yeşil ve dantele bayıldım. parçalı etek kalıbına ihtiyacım var ama her halde uzun bir süre dikiş dikemeyeceğim gibi... zor zamanlarımda yalnız bırakmadın canım arkadaşım benim Allah senden razı olsun... kolay gelsin dikişlerin.. dualarını bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşili herkes çok sevdi. Benimde çok hoşuma gitti. Yeşil ile siyah danteli yakıştırdım ama son durum bakalım ne olacak. Bu kalıptan çıkarabilirsin canım. Hem sürekli elinin altında olur. Canın sağolsun.sen yeter ki iyileş, önemli olan o.dikiş her zaman olur.senden de Allah razı olsun canım. Birbirimizin sevincini üzüntüsünü paylaşmazsak ne anlamı var, arkadaşlar böyle zamanda lazım. Keşke daha fazlasını yapabilseydim. Çok teşekkür ederim canım. Dualarım seninle. Allah a emanet ol.

      Sil
  6. kumaşları çok beğendim bitince görmek isterim kolay gelsin selamlar...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim. İnşaAllah bitince yayınlarım.sevgilerimle

      Sil
  7. yeşil renge bayıldım canım.emeklerine sağlık.kolay gelsin.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. http://adaletburada.blogspot.com.tr/

    Bloguma göz atabilirsiniz

    YanıtlaSil
  9. Gülnur yılmaz harika olmuş Güle gle giyin

    YanıtlaSil
  10. Gülnur yılmaz harika olmuş Güle gle giyin

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık Güle güle giy

    YanıtlaSil
  12. İrem ylmz 210gmail.com

    YanıtlaSil
  13. Gülnur yılmaz harika olmuş Güle gle giyin

    YanıtlaSil
  14. Şimdi bu kalıptan sekiztane mi çıkarıcaz ben anlamadım :(

    YanıtlaSil
  15. hayır bir tane çıkaracaksınız. sekiz parça keseceksiniz tuğçe hanım

    YanıtlaSil
  16. Allah razı olsun kaç gündür arıyorum düzgün anlatan bulamamıştım hiç bir anlatımdan birşer anlamamıştım üstelik video ile anlatmış ti çoğu ama ben gene anlamadım sizinkini bulana kadar bu kadar anlaşılır bir şekilde anlattığınız için çok teşekkür ederim Allah razı olsun tekrardan 😊

    YanıtlaSil